Ministerstvo školstva vedy výskumu a športu Slovenskej republiky poskytuje prostredníctvom príspevku na špecifiká finančné prostriedky zriaďovateľom základných a stredných škôl na podporu digitálnej transformácie vzdelávania. Finančné prostriedky sú určené na podporu pedagogických aktivít s využitím hardvérových alebo softvérových produktov.
Naša škola podľa počtu žiakov (429) tak získala 4660 eur, ktoré sme využili na kúpu:
- Dvojročnej licencie na vzdelávací portál Kozmix, určený pre všetkých učiteľov a hlavne žiakov 1. stupňa, ktorý ponúka viac ako 1 000 lekcií a 3 000 interaktívnych cvičení z 11 školských predmetov pre všetky zvedavé deti, ktoré túžia po nových vedomostiach. Je nápomocný ako učiteľom, tak aj žiakom a ich rodičom. Bližšie informácie na: https://www.kozmix.sk/
- Ročnej licencie na inteligentný vzdelávací systém Smartbooks, určenej pre všetkých učiteľov a žiakov 2. stupňa, ktorý umožňuje žiakom efektívnejšie získavať vedomosti a zlepšovať svoje schopnosti. Systém pokrýva učivo pre žiakov 0. – 9. ročníka základných škôl, ktoré bolo vypracované pedagógmi a metodikmi podľa osnov Ministerstva školstva SR. SmartBooks umožňuje žiakom dosahovať lepšie výsledky v krátkom čase bez potreby pomoci dospelých. Platforma zahrňuje 16 predmetov, ktoré sú spracované pre 9 ročníkov. Je unikátnou INTELIGENTNOU učebnicou učiva celej ZŠ v prívetivom prostredí. Na rozdiel od obyčajných testov žiaka nielen preskúša, ale odhalí jeho slabé miesta a ukáže mu riešenie/postup/vysvetlenie. Bližšie informácie na: https://www.smartbooks.sk/
- Ročnej licencie na online vzdelávací program I'mO, ktorý je prevažne určený pre deti s poruchami učenia a správania i deti sociálne znevýhodnené. Pomáha deťom myslieť, ľahšie a rýchlejšie sa učiť. Bližšie informácie na: https://imo.sr/
- Programovateľných robotov (6 ks), ktoré ponúkajú viacero možností programovania – od jednoduchého (Bockly príkazy) až po zložitejšie (Python). Doplnkové senzory rozširujú funkcie robotov. Podporujú rozvoj programového myslenia žiakov, logického myslenia, medzipredmetových vzťahov a metódy vyučovania STEAM. Obrovskou výhodou je priama ukážka pohybu robota ako výsledok programovania. Bližšie informácie na: https://interaktivnaskola.sk/kategoria-produktu/technika/robotika-a-3d-tlac/programovatelne-roboty/